From: Tomasz Orynski

To: Kate Bolger

Sent: 12/19/2016 11:12:12 AM

Subject: Fwd: TVN w artykule na BuzzFeed News.
Attachments: image001.png; image0011.png

I pushed further, and finally I got official statement from TVN's spokesperson:

_@/" www.orynskieu "\@

---------- Forwarded message ----------

From: Ordon Emilia <E.Ordon@tvn.pl>

Date: 2015-06-10 18:14 GMT+01:00

Subject: Fwd: TVN w artykule na BuzzFeed News.
To: "orysiek@gmail.com" <orysiek@gmail.com>

Dzien dobry,

Dziekuje za kontakt. Ponizej przesylam odpowiedz na Pana zapytanie, w jezyku angielskim od razu:

After the story uploaded by Kontakt24 user to our website is checked and published as a news item, user has no
means to edit it. We can't say, due to new computer system, if mr Motodynski edited his story in first two hours since
he uploaded it to our system, but no respectable news agency would base their story on user-provided information
without checking it first.

Pozdrawiam,
Emilia Ordon
Rzeczniczka Prasowa TVN SA

From: Tomasz Oryniski [mailto:orvsiek/ gmail.com|
Sent: Tuesday, June 09, 2015 10:16 PM

To: Rzecznik prasowy Grupy TVN

Subject: Re: TVN w artykule na BuzzFeed News.

Dzien dobry,

Szanowni panstwo.

Odzywam sie do Panstwa jako asystent 1 tumacz Alana White'a, reportera BuzzFeed News. Pisze on reportaz
dotyczacy "agencji prasowe]" Central European News 1 tego jak przeinaczone przez nich informacje wplywaja na
zycie przypadkowych ludzi.

Jedng ze spraw ktorej postanowilismy przyjrzec sie blizej, jest sprawa wypadku san Mikotaja w Ustrzykach Dolnych
w poprzednie Boze Narodzenie, Na podstawie informacji prasowe] zamieszczonej w Waszym portalu
kontakt24 http://kontakt24.tvn24.pl/konie-poniosly-mikolaj-wypadl-z-san-razem-z-partnerka-trafil-do-szpitala,

BuzzFeed 015858



109395 .html CEN stworzyto material, ktory nastepnie sprzedala do brytyjskich tabloidow 1 anglojezycznych mediow
na calym $wiecie, co w wyniku zaktaman skrzywdzito niewinnych ludzi: http://gazetae.com/artykuly/efekt-motyla

Portal BuzzFeed News prowadzi dziennikarskie sledztwo dotyczace Central European News (pierwszy artykut z
cyklu tutaj: http://www.buzzteed.com/alanwhite/central-european-news ) i jesli chodz o tekst o Mikolaju, media
publikujace nieprawdziwe informacje o tym, jakoby Mikotaj byl pijany powotuja sig¢ na TVN jako na zrodto owych
nieprawdziwych informacji oraz organizacje ktora przekazata im prawa do uzycia zdje¢ udostepnionych platformie
Kontakt24 przez pana Zdzistawa Motodynskiego.

W dniu wezorajszym skontaktowalem sie z panig Lidia Zagorska ktora po wprowadzeniu w meandry sprawy
skierowata mnie do pani Oli Majdy jako do osoby kompetentnej do udzielenia mi poszukiwanych przeze mnie
informacji, 1.e odpowiedzi na dwa pytania:

1. Czy TVN wyrazito zgode na to, aby CEN korzystat ze zdjec¢ autorstwa Zdzistawa Molodynskiego

2. Czy jest mozliwe, aby pan Motodynski edytowal swoje zgloszenie w portalu Kontakt24 w celu usuniecia informacji
o tym, ze Mikotaj byl pijany.

Dzieki zyczliwoscei pani Majdy uzyskalismy odpowiedzi na oba pytania, potiwerdzajace nasze podejrzenia a
oczyszczajace dobre imie TVN, ktore zgodnie z jej zadaniem przestalem jej do autoryzacji w celu konsultacji z
dzialem PR.

Wypowiedzi do autoryzacji (zgodnie z ustaleniami w jezyku angielskim) brzmiaty jak nastepuje:

1. Central European News is not among our regular partners. Sometimes other outlets ask to use our materials, but we
have no record of Central European News doing so.

2. Definitely after the story uploaded by Kontakt24 user to our website is checked and published as a news item, user
has no means to edit it. We can't say, due to new computer system, if mr Motodynski edited his story in first two
hours since he uploaded it to our system, but no respectable news agency would base their story on user-provided
information without checking it first.

Na zyczenie pani Majdy podatem takze kontekst, w ktorym pojawig sie owe wypowiedzi, tj:

Konkretny kontekst pani wypowiedz bedzie taki, ze CEN twierdzi ze informacje o tym, jakoby Mikotaj byl pijany
wzieli od Was, a na pytanie jakim cudem skoro wy nic takiego nie pisaliscie odpowiadaja ze "taka informacja byla
ale pan Motodynski najwidoczniej zedytowal swoj wpis juz po tym jak wypuscilismy naszego newsa".

Niestety po pewnym czasie otrzymatem informacje od pani Majdy, ze jej zwierzchnicy nie wyrazili zgody na uzycie
tych wypowiedzi.

Udato sie opozni¢ publikacje artykutu do jutra, poniewaz wydaje mi sie, ze przez odmowe udzielenia informacji,
TVN, ktory nic nie zawinit, zostanie przedstawiony w niekorzystnym swietle. Nie musze chyba tlumaczy¢ PRowcom
jaka roznica jest pomiedzy:

"CEN twierdzi, ze nieprawdziwe informacje otrzymat od TVN, TVN zaprzecza"

a

"CEN twierdzi, ze nieprawdziwe informacje otrzymat od TVN, TVN odmawia komentarza"

prawda?

Jesli wigc chca Panstwo skorzysta¢ z okazji 1 jasno odcia¢ si¢ od dziatan szemranej agencji, ktora (jak podejrzewamy

1 jak staramy sie¢ udowodni¢) zwyczajnie kradnie zdjecia z internetu 1 sprzedaje je dalej jako ilustracje do historii
wyssanych z palca w tekscie, ktory zostanie opublikowany w amerykanskiej, brytyjskiej, francuskiej, niemieckiej 1

BuzzFeed 015859



hiszpanskiej wersji portalu BuzzFeed a takze, po raz pierwszy w jego historii, w jezyku polskim, to mysle, ze
korzystne by bylo jednak zgodzi¢ si¢ na autoryzowanie owych informacji.

Prosze zatem jesli to mozliwe o kontakt e-mailowy lub pod numerem +44 7858 426410 poniewaz jest jeszcze szansa
uniknigcia publikacji tekstu w wersji pozostawiajgcej niedomowienie sugerujace ze to faktycznie TVN moze by¢
zrodtem owej bzdurnej informacji. Artykul ma zosta¢ opublikowany w dniu jutrzejszym.

Z powazaniem,

Tomasz Orynski

_(@/" www.orynskieu "\(@

TVN S.A., 02-952 Warszawa, t
calosci wplacony, NIP PL 9510067

166, Sad Rejonowy dia m.st. Warszawy, Xl Wydzial Gospodarczy KRS 0000213007, kapitat zaldadowy: 70.549.661,60 PLN w
DN 011131245

BuzzFeed 015860



