From: Michael Leidig

Sent: Wednesday, October 18, 2006 11:09 AM
To: 'Hazel Gilbertson'

Subject: Fee

Hi Hazel, Good to see Mr Harrison has won 5,000 pounds for our work, any chance of my 1,000 fee that you were
chasing up for this work being sorted out any time soon?

Best as always

Michael Leidig

An investigative journalist whose exposé of the trail of sex slaves

from

eastern Europe to the streets of London led to a nationwide police
offensive won the Paul Foot award last night.

The award, set up last year by the Guardian and Private Eye in memory
of

the late campaigning journalist Paul Foot, went to the Sunday Telegraph
journalist David Harrison.

His series of articles on the sex trade was acclaimed by the UN and
torced
action from the Home Office and the police.

Awarding him the £5,000 prize, the judges said Harrison's pieces were
"real, raw, frontline stuft in the greatest tradition of radical

newspaper

journalism".

Harrison said he was "thrilled and humbled" to receive the award, given
last year to John Sweeney of the Daily Mail for his investigations into
"shaken baby syndrome".

"The sex trafficking series was a difficult and dangerous undercover
investigation and there were times, when I sat in sleazy Eastern
European

bars and nightclubs, talking 'business' with armed thugs, that I
wondered

if I would get out alive. Fortunately, I did," Harrison said.

"But just as important as the investigation to expose the almost
unimaginable horrors of the sex trafficking trade was the campaign that
followed, a campaign that has helped bring about changes and

1



initiatives
that will save thousands of young women from a life of sexual slavery.

"Like most journalists, I sometimes wonder if what I do makes any real
difference. It's nice to think that occasionally it does."

Following Foot's death in 2004, the award was set up to reward the kind
of

investigative journalism that newspapers and broadcasters are finding
increasingly difficult to fund in a competitive media world amid the
ever

shifting demands of the web and 24-hour news.

Ian Hislop, the editor of Private Eye, said: "Paul believed that
journalists could do more than make a living - they could make a
difference. This award is an attempt to perpetuate that idealism."

The editor of the Guardian, Alan Rusbridger, said: "We thought this
would

be the best way of remembering his life and supporting the kind of work
he

did.

"We thought it would especially appeal to freelancers because
investigative

journalism is expensive and time consuming and it's quite difficult for
freelancers to make an economic case for doing it."

The runners up included: Tony Collins for his relentless investigation

of

the £12.4bn NHS IT programme, in Computer Weekly; Stephen Grey for his
series of articles on the CIA's secret rendition policy, for the

Guardian,

the New Statesman and the Sunday Times; the Insight Team, at the Sunday
Times, for their investigations into the financial affairs of Tessa

Jowell

and David Mills; Henry Porter for his campaign against the erosion of
civil

liberties, in the Observer; and Jeni Harvey, of the Middleton Guardian,

for

her exposure of the cover up and injustice at the heart of the Rochdale
satanic child abuse affair.






