Last November, within a few hours of each other, some of the biggest news websites in the world published the
attention-grabbing story of an attractive Argentinian teacher who had been having sex with her 16ljyear-old student. A _ .. {¢
video of their tryst had made its way to a porn website, turning an already tabloid-ready tale into an irresistible blend
of titillation and internet depravity.

Britain’s Daily Mirror and Metro, the New York Daily News and others paired the story with an image of the woman
posing poolside in her bikini. “Teacher suspended after sex session with teen pupil ends up on hardcore porn
website,” read the Mirror's headline. The Daily Maif — the most successful English-language newspaper website in the
world — even claimed that there would be a criminal investigation, and that this wasn't the first time that the teacher in
question had had sexual relations with a student.

Between them, the articles published by X major gamered more than XXX views / were shared more than XXX times
on social media. [****]

There was just one problem: it wasn't true.

A full two weeks before the English-language media picked up the story, it had already been debunked by a Iocal
paper in Argentma Nuevo Diario. As BuzzFeed News reported at the time (Litp/www buzefzed comryanbintesthia’t
laoita-se »2), the video didn’t show an underage boy. The woman in the video was a teacher, but she
wasn't from Santiago del Estero. And she probably wasn’t called Lucita Sandoval (the Nuevo Diario decided to keep
the names of those reaHy involved private, out of respect for their privacy). Some of the sites updated their articles,
but some Cutan//www, mirrercouk/news/world-ne $59316) remain inaccurate to this
day. [**]

sr-suspended-aiter-seg-session-4

So how did the unfortunate leaking of a private sex tape become a lurid tale of forbidden love between teacher and
student? And how did it make the leap from WhatsApp messages and South American news sites to the global
media? The answer is tucked away in the photo credit at bottom right-hand cormer of the photo of the woman in her
bikini: “CEN". [****]

Central European News and its sister agency Europics are a small and — outside certain sections of the media — e {Comment [2]: Accepted suggestion . }
largely unknown news agencies based in Vienna, Austria. In recent years CEN has become familiar to news editors
as a persistent source of outrageous stories of dubious origin that often depict people in India, China and other non-
Western countries as ignorant, barbaric, sex-crazed and just plain weird.

CEN has, for example, demonstrated a strange and unrelenting proclivity for stories about men’s penises being

chopped off. Some are seemingly true; others appear to be falso. oratieasthighly questionable, due to the lackof - - Comment [3]:_Accepted suggestion_ ]

any confirming details. In at least one case, the same image of a supposed victim was used to illustrate two entirely
different stories.

To be clear: BuzzFeed News has in the past bought pictures and copy from CEN, and has written about stories that
have originated with the agency. There is a list of these posts at the bottom of this article. But for several months, it
has been the policy of this organisation that any stories originating from the agency should be treated with extreme
suspicion. This article is, in part, an effort to explain why.

The queshonable nalure of CEN's content is somethmg of an open secrel among onhne news and plcture desk
editors. Py i i g

SIS *{ Comument [4]: Accepted stiggestion }

CONFIDENTIAL BuzzFeed 000284



Follow

Central European News at it again:
huffingtonpost.co.uk/2015/03/09/cam...

HuffPost UK

SRS 5 \%
Giyorce For Ssudi Wits Whn Loved & Camel Bors Thar Her Husband
A Sauch Arabian man bag divorsed his wits aftey an awiosard Bin 1o he countny's capitel of

Fiyadhy, The unnsmed oouple wers visting the wile'’s farnily horne when ihings bagan o
ol s, Repods..

[Have emailed him for more info; will update if he gets back to me. We should also work to get some of the picture
desk quotes in here to build this section out]

CONFIDENTIAL

BuzzFeed 000285



"Central European News reports” = "who
cares where we heard it"
vpost.com/2015/01/13/wit.

| Now York Post

Wil chops off cheating hushand's panils, twine

Mol hath no fury ke g wormen sonmed. A jaaloug wits In Ghing
choppsd off ber chogting husband's penis 85 M slapl, ther sk
irstes his hoogstal roont alter he.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, e *E Comment [5]: Accepted suggestion }

“I see this happen often in tabloids like the Post or Daily Mail or Yahoo or other news sites -- references
to foreign news services (ofien in the developing world) whose credibility we have no way of assessing,”
he said. “it's just sort of an ohvious signifier of the publication thinking that the story is too good to check,
that it doesn't really matter if it's frue because if's so strange.”

.............. e ‘l Comment [6]: Accepted suggestion. . ’

check” - oddball human interest stories that promise a spike of traffic and social media buzz. But the frequency with

which we and others found problems with its stories led BuzzFeed to reach out to Emergent, a site that tracks and

confirms or debunks online rumors, in order to look more closely at the agency, its stories, and its role in the online
| news ecosystem.

What we found was a pattern of behaviour that included a mixture of false stories, unrelated or Photoshopped

images, highly suspicious quotes and sources, and/or the insertion of fake details into otherwise accurate stories.

[@]
m
=z
o
28
(=}
=2
[}
12
o
=
[=3
3
&
<«
[v3
w
jod
=
=
jol
2
-
(=]
=
@
<
w
o
=]
[
2.
1
8
6.
=
o
e
@
iz8
{33
it
=
j=2
@
el
n
=
Bl
@
fe
=
'@
~
g
=1
=
o
fe-
-
o
el
8
D
«Q
Q
=2
2
=
o
1O
f=}
N=
o
=N
=
‘o

There were also many CEN stories that appeared to be real, and which the agency had picked up from local media
and rewritten. But even in these cases the originating reports that CEN relied upon might lack key verifying details.
One of the most common red flags we identified was that CEN consistently managed to obtain quotes from officials
and witnesses that no members of the local media had spoken with or been able to locate. Notably, these officials
and witnesses — whether a farmer from a tiny Chinese village, a policeman from India, or an anonymous “wildlife
expert” from parts unknown — always speak in perfect quotes, using the unique idioms of the British tabloids.

The Man From CEN

CONFIDENTIAL BuzzFeed 000286



In a 2013 op-ed for the UK media trade journal Press Gazette (bto /fww.prossgs:
), @ man called Michael Leidig proudly described the klnd of trafflc CEN can dnve to large

‘_5

webpsites:

“Most of our regular content is also for the tabloid market. Not the celebrity stuff, but the quirky bizarre news
designed to get people talking — today they call it viral news.

“Qur content is often frequently in the Most Read section on the Mail Online.”

Leidig is the founder and owner of CEN. He is also runs a charily called Journalists Without Borders, which claims to
provide money to the needy sources featured in CEN’s stories: it solicits donations on CEN’s site via PayPal, which it
says it redirects to people featured in the articles who may be in need of medical care or financial support.

Leidig's lengthy and frequently updated Wikipedia page describes someone who cares about accountability and the
importance of crediting original sources:

“Leidig is also a campaigner for greater support for journalism which he describes as the ‘coalface of democracy’.
He has campaigned in favour of more responsibility from search engines like Google to give credit to original
source material and also for gayrosnt for enginators of nswws, arguing that if the journalists all go out of business
nobody will provide the content worth having.”

The sole link in the above passage goes to a story on the Austrian Times — a website owned by Leidig.

Many of the key edits and contributions to Leidig's Wikipedia page are by a user called “Bylinebandit,” who is also a
major contributor to the page for the Austrian Times Bylinebandit also created the pege for A!Eaﬂ g, a journalist

Leidig started his career in the British regional press, before moving to Austria in 1993. It was there that he and two
colleagues founded Central European News, which began with a focus on sourcing newsworthy items from Eastern
Europe and rewriting them for the London market.

In that Press Gazette op-ed, Leidig painted a picture of a young agency that was earning good revenue and

employing “full-time paid correspondents across Europe”. “Having English-speaking staff on the ground in Europe

was almost a licence to print money,” he wrotel; Hpis clients apparently included the BBC, Deutsche Welle, Radio - ‘l Comment [7]: Accepted stggestion }
Netherlands, as well as major British newspapers. CEN also produced TV footage for clients. A single story such as ‘Lfmment 181 bbbl aioneton ‘J
that of Dr Heinrich Gross, an Austrian doctor who conducted experiments on children for the Nazis [LINK], could, = =

wrote Leidig, “be sold a dozen times in various media formats”.

But then the bottom fell out of the business. Leidig wrote that CEN'’s income “fell by 80 per cent” after 9/11, and it
seemingly never recovered. A steady gig he had with the Telegraph that paid him £500 a month plus fees for the
articles he produced was ended by the paper. According to Leidig, it told him “there was no longer value in original
content, and that was because of the competition from the internet”.

So Leidig decided to play the online game as he saw it. He launched websites such as the Austrian Times and
Croatian Times. He cast his net far afield to China and India and Latin America, scouring for images and posts on
social networks that he could weave a story around in order to hit up old clients with a new kind of content he knew
they couldn’t resist.

CONFIDENTIAL BuzzFeed 000287



Going Viral

In August, a story swept across the Internet, racking up social shares and articles on all manner of news sites [NAME
THEM]. The premise was simple and irresistible. A Russian man on a fishing trip was attacked by a bear. As it
mauled him, the man’s cellphone played a ringtone that startled the bear and caused it to run off.

That life-saving ringtone? The song “Baby” by Justin Bieber.

“Even bears can't stand Justin Bieber's music,” rgparied The New York Post. “Finally proof that Justin Bieber 1S
unbearable,” chortled the [ il. The bear vs Bieber story even made it into Seth Myers’ monologue for his late-
night show on NBC.

The original story about the bear attack, which was published in Russia’s Komsomolskaya Pravda [LINK IF POSS
OR IMAGE IF NOT], said nothing about a Bieber ringtone. It reported that the man’s phone had a setting that caused
it to speak the current time. That's what scared off the bear.

Five days later, however, Leidig's Austrian Times published the story, with a photo of the fisherman (properly credited
to Komsomolskaya Pravda) and the new detail about Justin Bieber. That same day, CEN sold the story and images
to the Daily Mail, whose story credits the images taken from Pravda to Leidig’s agency.

At the time, one of the authors of this article investigated the veracity of the Bieber claim and attempted to speak with
Leidig. A woman who answered the phone gt the Ausirian Times }f{l’-‘sI—QENGR—AL@TRJM@—ﬂMES?}#aid hewason . —E Comment [0 Accepted suggestion }

vacation in Romania. When asked how the agency would investigate such a story, she said: “A lot of stories are
found on the wire or in local media but also from local interviews on the ground, or we speak to the reporters who
wrote them; we speak to police to get things confirmed.”

v “E Comment [10]: Accepted suggestion:: }

She promised to check with the company’s freelance agent in Russia and follow up. From that point, khe Austtan
Times/CEN/EuroPics stopped providing information or responding to emails. Leidig never responded to a detailed - {\ Conument [11]: Accepted suggestion }

email with questions about the story, or to any of BuzzFeed News’ subsequent attempts to contact him.

Then there was a story claiming that an attractive Chinese woman was gffering to spend a night with men i
‘wrhanqr for them halping her travel amunr{ the couni{v The fesy Yok Dai v Mews and The Claify Tefer:;m(al'.

it was a hoax to to promote a dating app called Youijia, which the paper said had been banned as a result.

Or how about the Chinese man who got a tapeworm from eating too much sashimi? The story originated on the
Chinese . .rtc, before CEN/EuroPlcs distributed the images far and wide. But soon after they made the

_______ op ey the story. It found that the X-ray photos of the alleged victim were
S|m||ar to those included in a 201 ublished by the British Medical Journal that dealt with a man who
contracted a rare case of disseminated cysticercosis through the consumption of uncooked pork (with no mention of
raw fish)”. BuzzFeed News was one of many sites that coverad the claim and images when they first appeared. Our
post was updated after the Snopes article appeared.

Indeed, though it began as an agency focused on Eastern Europe, CEN increasingly sells stories that are sourced

from Chinese social networks, online bulletin boards, and news websites. One such §tpry was published in Leidig's - «{ Commment [12]:  Accepted suggestion. }
Croatian Times on November 17: “[No bidding ~ Baby Goat Has Twr Heads.” It featured this image, credited to

EuroPics, of a baby goat supposedly born with two heads in China:

CONFIDENTIAL BuzzFeed 000288



Comment [13]: Accepted suggestion
I

In fact, the photo originated with the Xinhua News Agency in China five days earlier. At the request of BuzzFeed
News Dr. Neal Krawetz, the creator of FotoForensics photo analysis platform, which is used by law enforcement and
others to examine digital images, analysed the image.

“The goat picture that we investigated appears o be a either a digital composite or a series of selective
enhancements,” he concluded.

Dr Krawetz found that the iwo men, the hand in the bottorn left and the two goal heads each show up as “distinct
regions under  variety of analysis methods”. That means that it's possible they've been put together, or enhanced, to

creaie the image.

“t Is not uncomimon to see photos from China that have been significantly altered,” he said, pointing to this collection
by Vice of phoios of Chinese officials that have clearly been Photoshopped. “Even if there is a two-headed goat in
China, it does nol mean that these are undoctored pictures of the goat.”

But along with the questionable nature of the image, there is an even bigger problem with the story that accompanied
it on Leidig's site. The grigined Xinhua story about the goat contains very little text or infformation. A follow up atic

cioser to 80.

Here's a quote attribided to Jinkub:

“It is currently 30cm tall and 40cm long and doesn't seem to show anything obvious in terms of behaviour
problems as a result of its disability, although anyone that comes here can see straight away that it's a mutant.
I have had a lol of visitors, and some pretly big cash offers as people realise it's probably going to live longer,
but 'm not interested in selling it. Maybe later, but for now it's fun {o have around.”

A Xinhua journalist who claims to have seen the goat in person didn't get the farmer to talk. But a news agency based
in Vienna somehow did, despite the story taking place in a remote rural community a six-hour train ride from Beifing.

The nature of the quote fits a patiern. CEN suomehow manages to get incredible lines from sources that no one else
could track down or persuade to talk, including the local media. And perhaps uniguely in journalism, it is so humble
about these exclusive quotes that it is perfecily happy to let its custorners put thelr own reporters’ names on tham.

in February 2015, for example, the Daily Mail reponied that a 25-year-old thief in “the south American city [sic] of
Paraguay” had “conned his way into the homes of dozens of elderly women by dressing in nappies and sucking a

wearing a nappy io CEM.

CONFIDENTIAL BuzzFeed 000289



All three also carried quotes from a local, Lara Orta Omelas, 59, who said: "l am surprised that the police have only
just now arrested him. He has been doing this for years and | know the police have had complaints before but it's
incredible that they never realised the baby is actually a fully grown man.”

A Spanish-language eport from four days earlier says that the thief pretended o be mentally ilf, but no more. Ms
Orelas's quotes only appear when the story makes its way io the English~-speaking media ~ they donr'’t appearto be
in any of the Spanish-language reports. [BUT WAS COPY FROM CEN TOO? CAN WE PROVE? SAME FOR ALL
OF THESE]

Many guotes accompanying stories with which CEN is involved also come from anonymous “officials”, and include
phrases that one would expect to hear from someone who grew up in the UK.

For example, the Bieber/bear siory includad this quote from an anonymous "wildlife expert” who was presented
without any affiliation or location:

Sometimes a sharp shock can stop an angry bear in its tracks and that ringlone would be a very unexpected
sound for a bear.

As with the goat farmer, CEN often quotes named people who speak in perfect paragraphs and use Anglicised
phrases.For instance, in January this year a number of news welbsiles ran a story about an undernwvear thief who,

according to the Mirror “was forced to walk around a block of flats in Singapore with bras and undies hanging from his
neck after residents iaid a trap following a spate of kinky thefts”. [AGAIN, WAS THIS A CEN STORY?}]

from a girl named "Yeeyea" (from Singapore). In her brief account she writes that on 1 November at arcund 2am she
found a man in her house stealing her undergarments. She then "caught him” and wanted to “sharne him”. There also
appears to be a video of the incident.

Conspicuous by its absence from any of the original sources was a guote that appeared in the English press from a
“police spokesman”, who said "We don't condone vigilante activity but in this case it seems to have tumead out OK.”
Also missing were quotes from a “local man” Teo Goh, who app
where he knew women lived. He came at around midnight and as soon as he was in the room we grabbed him,
forced him to wear the girl's lingeries and then frog-marched him from door to door making him confess what he had
done and o promise he would never do it again.” How did CEN acquire them?

There's also this quote from a story CEN sold [AGAIN CAN WE PROVEY] that claimed a wife discoverad her
husband cheating with her twin sister and then left them naked in a parking lot. It comes from a witness identified as
You Meng, but reads like it's being spoken by someone interviewed on a London street:

1t was so funny. Loads of people were grabibing their phones and | did as well. He was banging his fist on the
window and shouting at her, and she just wasn't playing ball,

That story is also suspect because, while the story was covered by the Chinese-language media, none of the sarlier
onling posis included the namas of the man and his wife or their ages, or any guotes from a witness. Yet somehow
CEN managed to get names, ages and a quote from the scene, in spile of the distance and language barriers.

The Sausage Machine

Nowhere are the gquoles more perfect or the details sharper than when it comes to one of CEN's signature issues:
castration. Cver the past X200 MONTHS, CEN has sold and/or published seven stories that involve a man either
baeing forcibly castrated, or chopping off his own penis.

CONFIDENTIAL BuzzFeed 000290



Take for example the story of an aunt who castraded her younyg nephew when he interrupted her. That story was
and comes with detalied photos of the by aned hi 5.

But the CEN version includes two guotes that we couldn't find elsewhere. There was this from a "hospital
spokesman”:

Unfortunately, the knife was quite blunt and the cut wasn't clean so although we reattached the boy's penis, it
wasn't ideal and he had to have further treatment.

And from a “police spokesman™

The aunt was arrested and admitted attacking the boy because she was angry that he had interrupted her on
the toilet.

Another unnamed police spokesman appeared in a CEN story about an Indian man who allegedly had his penis
chopped off by a crowd after he was caught trying to rape a girl. That story came with many related photos that we
were able to find online (including one of the man’s severed penis). But BuzzFeed News could find this quote only on
CEN:

People cannot take the law into your own hands.
As deplorable as these crimes are, law and order has to be maintained, and not lynch justice.
We ask those men who carried out this attack to hand themselves in before we find them.

The same was true for this quote from local man Aamir Dhawan:

No one went to help the man because they could see his penis on the ground and knew this was punishment
for a sex crime.

We have had a lot of intolerable offences against women in this country recently, with girls being raped, hung,
and molested, and it’s time it stopped.

This sends out a very strong message to anyone like that - if you do it you will be punished.

in Januaury CEN hit the mother lode of foreign castration stories. Piclures surfaced on a since-deleted Chinese Weibo
account and then spread to vther Clinese sifes that described a man whose penis was chopped off fwice in the span
of a few hours. The varsion CEN suld o the Dadly Mall has, at the time of writing been shared more than 40,000
times.

First, it was claimed, the man’s wife caught him chealing and she castraled him. Then, she found him at the hospital
and undid the work doctors had done to reaftach his member,

The g 11 we could find of the story in Chinese included a quote from the mistress saying that it was fine if
he was now infatile, as he already had five children. But once again, the version sold by CEN went furdher. in
addition to that quote, it also offered a veritable monologue from an anonymous hospital spokesman:

The first we were aware of what happened was when someone came into the reception area to say a naked
man was beating up a woman outside the hospital.

Staff rushed out to see what was happening and found the patient with blood streaming down his legs hitting
the woman.

He was stopped and the woman was taken in for treatment, and then we discovered she had chopped his
penis off again.

The man had lost a lot of blood and was taken in for emergency surgery.

CONFIDENTIAL BuzzFeed 000291



He is now in a stable condition but is extremely emotionally distraught.

A final story element of note came in an October report from CEN that a Macedonian man chopped off his penis and
threw it in the frash after his girflfriend told him it was inadequats.

The story was published on CEN's sister site the & T
same day, Qotober 23, The Austrian Times story and Mirror stories both used a photo of a man lying on a guimsy with

a bloody crotch, with the Mirror specifically saying it showed the victim,

Almost exactly @ vear earier the Mirror ran another CEN story about a castration — and used the very same image of
the man with the bloody crotch.

in that story, which also oradited the image to CEN, the man being shown was described as a 26 year-old Chinese
man named Yang Hu who allegedly chopped off his own penis due to frustration with his nonexistent iove
fife. That story also included the remarkable claim that Hu biked to the local hospital {o fry to get
freatment, only {o be told to go back home and get his penis 50 they could try and reattach it

The presentation of the old casiration photo as new was revealed in 2014 by Metro Sweder's Viral Examiner eolumn,
which looks into suspect online stories. lis report found that the Macedonian castration story likely originated with a
local TV report that consisted of reenactments and stock footage, and that also used the old image. Either CEN didn't
recognise that it was a photo they had previously distributed, or they knowingly sold and published an old image as
new.

Earlier that year, Viral Examiner found another fake story, which had appeared in the Melro, Mgy, Huffinglon FPost,

Recycling images without any kind of disclosure isn't exactly new behaviour for CEN or its Austrian Times website.
Two months after the Macedonian castration story, the Austrian Times reporied that an Austrian ski resort, Saalbach-
Hinterglemm, had covered its hills in snow thal had been set aside and stored at the end of last season. The story’s
rnain image showed a mass of snow. That piciure is at least four years old, and was {irst published in a story about
the same tupie, by OE24.at.

BuzzFeed News and Emergent have now studied more than 20 CEN stores in as great a depth as we can. We have
found stories that appear to be parlly or completely fabricated. We have found stories that carry quotes and details
that cannot be confirmed elsewhere. And we have found that the agency has been a point of redistribution for
hoaxes, and for stories that are supported by nothing more than a single post on a foreign social network.

A Viral News Charity?

But the problems with CEN's output go deeper than just its journalism. In 2010, Michael Leidig and Austrian charity
worker (and taxi driver) Hannes Urban announced they had collaborated to found a new charity, Journalism Without
Borders.

1t aims to provide a way for people to donate money to sources who are featured in CEN's reporting. For example, on
the agency’s site thers s a story about a Indian girt who was born with multiple lsgs. JWB solicits donations to help
her and her family with medial and other costs. When it launched in 2010, JWB raciivesy soverags frn The

-

3 .

CONFIDENTIAL BuzzFeed 000292



The creation of JWB was also written up on Leidig’s Austrian Times in two separate articles. One siury focused on
Urban, Leidig’s partner, and how he became the founder of an Austrian charity that helps children in South Africa.
That article is almost completely plagiarised from @ 2002 Assochaied Press story about Urban. One of the few
paragraphs not copied from the AP story is a quote from Leidig.

The other story about the charity mentions Leidig's inspiration for starting the effort. In 2002, he was commissioned

by The Sunday Telegraph{io write about a Romanian woman named Ana Crisan, who had been declared disabled at _ _ .. { Comment [14]: Accspted suggestion.. 3
birth and was taken away from her mother [LINK]. Crisan’s mother was then told that her daughter had dled Le|d|g
wrote about their reunion for the paper. As he recounted in 2010, (st ¢
ut_Berders) the Telegraph'’s readers offered to send money to help the

family, which was incredibly poor. Leidig eventually drove there with the cash himself, yet was apparently struck by

how cumbersome a process it had been to get them the money - and by the fact that none of the dozens of other

media outlets who had covered the story had offered assistancell . __________-{comment[15]: Accepted sugaestion. ]

e ausitlentimes atnews/General

03 2141 cidia lnsider Journaiism Withe

“As to Ana Crisan and her mother,” the Austrian Times story from 2010 reports, “Leidig admits he does not know
what happened after he visited them with money from Telegraph readers.” Yet on JWB'’s website, there is a juim that
invites people to donate money to Crisan’s mother. How can Leidig be passing money to a woman whom an article
published on his own website, and quite possibly written by him, admits he has lost touch with?

Conclusion

“There has never been a better time to be a journalist, if it's your hobby,” wrote Michael Leidig in Press Gazette. “If

you hope to make a living out of it, then | can’t remember it being worse.”

CEN certainly appears to have found a solution for that conundrum. But the fact that it has made a profitable

business out of exaggeration, embellishment and perhaps even outright fabrication isn’t something we can blame on

Leidig. It's the way the sausage machine works: news organisations - including BuzzFeed News - bought what Leidig

had to sell, because they kiiew that their readers would lappled; up these lurid tales of faraway people and places. - { Comment [16]: Accepted suggestion_ ]

But the result has been to further dilute the journalistic standards which media organisations of all kinds profess to
hold dear - and to further dilute the public’s trust in what it's reading.

“With hundreds of thousands of new items a day, who can tell what is new anymore?” Leidig wrote in Press Gazette.

Or, for that matter, what is real.

Note: BuzzFeed News has, as mentioned in this piece, previously used images from CEN, or followed up reports that

originated with the agency. It is now our policy not to do so.

The following is a list of all those stories, as far as we are able to determine:

[LET'S JUST PUT THE HEADLINES AS LINKS, IN STANDARD BUZZFEED FORMAT]

+  Chinese man who supposedly set fire to his college when he tried to impress his girlfriend with fireworks
¢ The sashimi tapeworm story

s story about a swastika in a German pavement

this story about a frozen waterfall in China

[MUST BE MORE, SURELY?]

CONFIDENTIAL BuzzFeed 000293



+  Alist of those stories we have been unable to verify [JUST CEN OR ALL?] has been added to Emergent
[LINK] and we will update them if fresh information comes in. For more information on BuzzFeed News’
sourcing policy, see our Edltonal Standards and Ethics Guide (lufp: /Ay buzzfees cony
edionalk-siandards-aplotl iie) [THINK ELAN GALE JUST CONFUSES THE ISSUE.. ]

ythe-buzabaeds

CONFIDENTIAL BuzzFeed 000294



